2012-01-26

Urzeala tronurilor

Nu credeam, sincer, ca voi in stare sa termin cartea asta. Asta e unul dintre motivele pentru care am tot amanat sa ma apuc de ea. Celalalt motiv e ca stiam ca daca ma prinde, sunt gata. I am doomed. Stiam ca nu ma va mai interesa nimic si ca imi va acapara viata. Fix asta s-a intamplat. Dar de-aia e bine sa ma feresc de carti de genul asta, ca mi se da toata viata peste cap. Si mai am 4 cartoaie acasa!! Ma bucur insa ca am descoperit-o acum cand omul a apucat deja sa scrie destul de mult, asa ca nu o sa stau sa imi rod unghiile.
Cartea e mult mai frumoasa, ai acces la mai multe detalii si dedesubturi si, in plus, anumite lucruri nu se intampla ca in film. Se intampla mai bine si mai frumos! Ma refer mai ales la nunta lui Daenarys si a lui Drogo, si la ce se intampla dupa.Personajele mele preferate: Daenarys, Khal Drogo, Ned, Tyrion si Arya. Recunosc insa ca imi place si de Jaime putin. In schimb o urasc din suflet pe Sansa. Nu stiu daca mai exista alt personaj care sa ma enerveze la fel de tare. Si m-a mai enervat o chestie: o oarecare lipsa de imaginatie in ceea ce priveste alegerea numelor. In unele cazuri nu a facut decat sa inverseze niste litere sau sa schimbe niste vocale (Jaremy, Jaime, Petyr etc). Putea si nea Martin asta sa inventeze altceva. Dar la cate personaje are, imi dau seama ca i-a fost greu sa fie inventiv chiar peste tot.

Scena mea preferata? Aia de la final, fara indoiala. Moartea lui Khal Drogo, suferinta lui Daenerys si nasterea dragonilor. Am citit-o si am recitit-o, si tot nu ma satur de ea.
Aseara am inceput imediat volumul al doilea si presimt ca iar o sa am o saptamana alba in care neglijez mancarea.

Un comentariu:

giorgiana spunea...

of, o am deja de un an in biblioteca, dar nu m-am incumetat sa incept s-o citesc....